2008INT_A-02 lap kitöltése
Kérelem a biztosítotti bejelentéssel nem érintett munkaerőpiacra lépők után érvényesíthető adókedvezmény igénybevételéhez szükséges igazolás kiadásához
Ez a lap kizárólag arra természetes személyre vonatkozóan tölthető ki, aki anyasági ellátásban részesült, illetve részesül és korábbi kifizetőjénél ismételten munkába áll!
Felhívjuk figyelmét, ha az Art. szerinti, biztosítotti bejelentési kötelezettségét a ’T1041INT jelű adatlapon teljesíti, úgy az adóhatóság hivatalból megvizsgálja, hogy a munkavállaló vonatkozásában az igazolás kiállításának feltételei fennállnak-e, és ha igen, úgy az igazolást kiállítja és elektronikusan megküldi a kifizető részére.
A munkaerőpiacra lépő személyt munkaviszonyban foglalkoztató kifizető az őt a munkaviszonyra tekintettel terhelő adóból 2019. január 1-jétől adókedvezményt vehet igénybe, melyet nem a „’08INT” jelű, hanem a ’08 jelű bevallásban érvényesíthet.[29]
Munkaerőpiacra lépő az, aki a NAV rendelkezésére álló adatok szerint a kedvezményezett foglalkoztatás kezdetének hónapját megelőző 275 napon belül legfeljebb 92 napig rendelkezett munkaviszonnyal, egyéni-, társas vállalkozói jogviszonnyal. E szabály alkalmazása szempontjából a biztosítási kötelezettséggel járó munkaviszonyba, egyéni-, társas vállalkozói jogviszonyba a csecsemőgondozási díj, örökbefogadói díj, a gyermekgondozási díj, a gyermekgondozást segítő ellátás vagy a gyermeknevelési támogatás (a továbbiakban együtt: anyasági ellátás) folyósításának időszakát, valamint a közfoglalkoztatásban történő részvétel időtartamát nem kell beszámítani. A kedvezményezett foglalkoztatás kezdetének minősül az anyasági ellátásban részesült, illetve részesülő természetes személynek a korábbi kifizetőjénél történő ismételt munkába állásának kezdete is.[30]
A kedvezményt a kifizető a feltételek fennállásáról kiállított igazolás birtokában érvényesítheti.[31]
Az igazolás(oka)t ezen a lapon kizárólag akkor lehet kérni, ha a Szocho tv. által nevesített anyasági ellátásban (csecsemőgondozási díj, örökbefogadói díj, gyermekgondozási díj, a gyermekgondozást segítő ellátás vagy gyermeknevelési támogatás) részesült, illetve részesülő természetes személy foglalkoztatójánál ismételten munkába áll.
Ilyen esetben a munkavállaló biztosítási kötelezettséggel járó jogviszonya az anyasági ellátást megelőzően, a biztosítási jogviszonya kezdetén került bejelentésre, így a kedvezményezett foglalkoztatás kezdetén biztosítotti bejelentésre már nem kerül sor.
Az igazolást a Szocho tv. 11. § (2) bekezdésben meghatározott feltételek fennállásáról a NAV biztosítotti bejelentés hiányában a kifizető havi bevallásban tett kérelmére állítja ki és elektronikus kapcsolattartás útján megküldi a kifizetőnek.
Ha a munkaerőpiacra lépők után érvényesíthető adókedvezmény igénybevételéhez szükséges igazoláskiadási eljárást kíván – biztosítotti bejelentés hiányában – kérelemre indítani, úgy a munkaviszonyban foglalkoztatott, munkaerőpiacra lépő személy(ek) adatainak megadására a lap 1-3. sorai szolgálnak.
A lap dinamikus lapként funkcionál, ha háromnál több munkaerőpiacra lépő személy adatát kívánja megadni, úgy új lap nyitására van lehetőség. A lapot kizárólag alapbevallás benyújtása esetén van lehetősége kitölteni, önellenőrzés illetve adózói javítás (helyesbítés) esetén a lap nem nyitható meg.
1-3. sorok: Az anyasági ellátásban részesülő, illetve részesült munkaerőpiacra lépő személy adatai
Az 1-3. sorokban kell feltüntetni azon természetes személy(ek) adatait, aki(k)re vonatkozóan igazolás kiadását kérelmezi. Az azonosító adatokon túlmenően meg kell adni a kedvezményezett – munkaviszonyban (20-as kód) történő – foglalkoztatás kezdetét is.
A három vagy több gyermeket nevelő munkaerőpiacra lépő nők után érvényesíthető adókedvezményt a Szocho tv. 11. §-ban előírt feltétel fennállásáról szóló igazoláson túl a legalább három gyermek után járó családi pótlékra való jogosultságról szóló igazolás birtokában érvényesítheti a kifizető.
Kérjük X-szel jelölni, ha a természetes személyre vonatkozó, három vagy több gyermeket nevelő munkaerőpiacra lépő nők után érvényesíthető adókedvezmény igénybevételéhez szükséges, a családi pótlékra való jogosultságról szóló igazolás kiállítását is kérelmezi.
A családi pótlékra való jogosultságról szóló igazolást a Szocho tv. 11. §-ban előírt feltétel fennállásáról szóló igazolás iránti kérelemmel együtt benyújtott és a NAV által továbbított kérelmére a családtámogatási feladatokat ellátó hatóság állítja ki és elektronikus kapcsolattartás útján küldi meg a kifizető részére.[32]
Filling in sheet 2008INT_A-02
Application for the issuance of a certificate necessary to claim tax allowance on entrants to the labour market who are not to be reported to the tax authority for insurance purposes
This sheet can be filled in with respect to natural persons only who have received (or have been receiving) maternity allowance and are back to work with their former payers!
Please note that if you fulfil your obligation to report insured persons pursuant to ART using data sheet T1041INT, the tax authority shall ex officio examine whether the conditions for issuing the certificate with respect to the employee are met, and if so, it makes out the certificate and sends it electronically to the payer.
The payers employing entrants to the labour market may receive a tax allowance from the tax burdening them with respect to such employment from 1 January 2019 and this may not be claimed in declaration „’08INT” but in declaration ’08.[33]
An entrant to the labour market shall be a person who, according to the data available to the NAV, in the course of 275 days preceding the month of the beneficiary employment had employment, private entrepreneurship or business partnership involving insurance obligation for not more than 92 days. For the application of this rule, the period when infant-care allowance, child-care allowance, child-care assistance benefit or child-raising allowance (hereinafter collectively referred to as maternity allowance) and the period of community employment shall not be taken into account. The beginning of a repeated entry into work for the earlier payer by natural persons having received or receiving maternity allowance shall also be considered as the beginning of a beneficiary employment.[34]
The payer may claim the allowance in possession of the certificate proving the existence of the conditions of the allowance.[35]
The certificate(s) on this sheet can only be requested if the natural person having received or receiving maternity allowance (infant-care allowance, child-care allowance, child-care assistance benefit or child-raising allowance) named by ASCT repeatedly enters into work at her employer.
In such cases the legal relationship of the employee involving insurance obligation is to be reported to the tax authority at the beginning of her insurance coverage before receiving maternity allowance and, as such, the insured natural person will no longer be reported at the beginning of the beneficiary employment.
The certificate proving the existence of the conditions determined in Subsection (2) of Section 11 of ASCT shall be made out by NAV in default of reporting the insured natural person, upon the payer’s request submitted in the monthly tax declaration (tax return) and sends it to the payer by way of electronic means.
Should you wish – by submitting an application in default of reporting (the) insured person(s) – to launch the procedure of issuing certificate that is necessary to receive tax allowance available on entrants to the labour market, the data related to the employed entrants to the labour market may be provided in lines 1-3 of this sheet.
The page works as a dynamic page, if you want to provide data for more than three persons entering the labour market, you can open a new page. It is only possible to fill in the form in case of submitting the basic declaration (basic tax return), in case of self-audit or taxpayer's correction (corrigendum) the page cannot be opened (and filled in).
Lines 1-3: Data of entrants to the labour market having received or receiving maternity allowance
The data of natural persons concerning whom you wish to apply for making out a certificate must be indicated in lines 1-3. In addition to the identification data, the start date of the beneficiary employment - (employment code is 20) - must also be provided.
The payer may claim the allowance available on women raising three or more children, entering the labour market in possession of a certificate proving the entitlement to family allowance for at least three children in addition to the certificate proving the existence of the conditions set forth in Section 11 of ASCT.
Please mark with an X if you wish to apply for making out a certificate proving the entitlement to family allowance for at least three children to claim the allowance available on natural person women raising three or more children, entering the labour market.
The certificate proving the entitlement to family allowance shall be made out by the authority performing family support duties upon the payer’s request submitted along with the notification of the insured and the application for the certificate proving the existence of the condition set forth in Section 11 of ASCT, and sent to the payer by way of electronic means of communication.[36]