Telefonon is intézhetők egyes adóügyek

A NAV Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszerén keresztül bizonyos adóügyek telefonon is intézhetők, így az ügyfélkapu mellett ez is kényelmes és gyors alternatíva lehet az ügyintézésre. További előnye, hogy a NAV munkatársa közvetlenül segíteni tud a felmerülő kérdésekkel kapcsolatban. A 06-80/20-21-22-es szám ingyenesen hívható, a telefonos ügyintézéshez előzetes regisztráció szükséges.

Az ügyfélszolgálatok felkeresése helyett bizonyos adóügyeket egyszerűen egy telefonnal is el lehet intézni, mindössze egy PIN-kód (ügyfélazonosító-szám) szükséges hozzá. PIN-kódot a TEL nyomtatványon lehet igényelni papíron vagy ügyfélkapun keresztül.

A telefonos ügyintéző rendszerben többek között javítható a papíron is benyújtható, hibás bevallás, kérhető adó- és jövedelemigazolás, be lehet jelenteni levelezési címet, kérhető átvezetés az adónemek között és egészségügyi szolgáltatási járulék fizetésére is egyszerűen be lehet jelentkezni.

Egyedi tájékoztatás kérhető továbbá az adófolyószámla egyenlegéről, illetve az érintettek meggyőződhetnek az ellenőrzés tényéről és minősítésükkel kapcsolatban is érdeklődhetnek.

A telefonos ügyintéző rendszerben nemcsak saját adóügyben lehet intézkedni, hanem képviselőként más ügyében is el lehet járni. Ehhez a PIN-kód mellett meghatalmazásra is szükség van, amit az Egységes Képviseleti Adatlap (EGYKE) benyújtásával lehet adni.

A NAV telefonos ügyintéző rendszere hétfőtől csütörtökig 8.30-tól 16 óráig, pénteken 8.30-tól 13.30-ig várja az ügyfelek hívását.

Részletes tájékoztatás a NAV honlapján az Információs füzetek menüpont alatt a 33. számú füzetben található.