NAV Nyugat-dunántúli Regionális Főigazgatóságai
Archívum 2009
Betűméret növeléseBetűméret csökkentése
2009.11.11.
Ügyfélkapus regisztráció az APEH-nél

Archívumba került: 2010.03.24.

 

Ügyfélkapus regisztráció az APEH-nél is

 

November 10-étől már az APEH Központi Ügyfélszolgálatain is regisztrálhatnak az adózók az Ügyfélkapu rendszerébe, mivel jogszabályváltozásból eredően az okmányirodák mellett erre mostantól az APEH-nak is van jogosultsága.

 

Az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal stratégiai célkitűzéseinek középpontjában az adóhatóság szolgáltató jellegének erősítése áll. Ennek érdekében az APEH Nyugat-dunántúli Regionális Igazgatóságának is az a célja, hogy az adózók számára minél több (az adózáshoz kapcsolódó) az adókötelezettség teljesítését könnyítő szolgáltatást nyújtson. Az Ügyfélkapus regisztráció megvalósításának „kiterjesztése” ezt szolgálja.

 

Az elektronikus úton történő adóbevalláshoz szükséges az adózó részéről az Ügyfélkapus azonosító és jelszó megléte. Az Ügyfélkapus regisztrációra eddig csak az okmányirodákban kerülhetett sor. A kormányzati elektronikus szolgáltatásokról szóló jogszabály változásából eredően az állami adóhatóság is jogosult lett az első ügyfélkapus azonosító kiadására (módosításra, vagy elfelejtett jelszó korrigálására továbbra is az okmányirodák illetékesek). Így az adózónak a jövőben csak egy helyre, az APEH központi ügyfélszolgálatára kell elmennie, ha az elektronikus adóbevallás teljesítéséhez szükséges feltételeket akarja megteremteni.

 

Azok számára, akik még nem rendelkeznek ügyfélkapus hozzáféréssel, az igénylés díjmentes és akár már a regisztráció napján használhatják az elektronikus ügyintézés szolgáltatásait.

 

Ügyfélkapu igénylésére a nyugat-dunántúli régióban a megyeszékhelyeken, az APEH központi ügyfélszolgálatain van lehetőség: Győr, Szent István út 15-17., Szombathely, Petőfi út 22., Zalaegerszeg, Balatoni út 2. 

 

APEH Nyugat-dunántúli Regionális Igazgatósága